Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton KVKL Hintaseurantapalvelu on kiinteistönvälitys- ja rakennusalalla toimivien yritysten työkalu markkinahinnan määrittämiseksi sekä arvioiden ja neuvotteluiden tueksi. Palvelu kattaa suomalaisten kiinteistönvälittäjien tekemät kaupat vuodesta 1999 lähtien, ja palvelussa on mukana myös merkittävä määrä rakennusliikkeitä.

Kenelle palvelu on tarkoitettu?

KVKL Hintaseurantapalvelu on suunnattu ensisijaisesti kiinteistönvälitysalan yrityksille sekä uusia asuntoja rakentavien yritysten käyttöön:

  1. Välitysliikkeet, jotka on rekisteröity AVI:n välitysliikerekisteriin. Käyttö ei edellytä Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton tai sen jäsenryhmittymien jäsenyyttä.
  2. Rakennusliikkeet, jotka rakentavat tai rakennuttavat uusia tai peruskorjavat vanhoja kiinteistöjä.
  3. Tarjoamme palvelua rajatusti ammattikäyttöön myös vuokrayhtiöille ja rahastoille sekä kiinteistöalan neuvonantoa tekeville yrityksille.

Hinnasto

Välitysliikkeet ja rakennusliikkeet, jotka toimittavat palveluun tiedot toteutuneista kaupoista 45€/kk/toimipiste.

Vuokrayhtiöt, rahastot ja kiinteistöalan neuvonantoa tekevät yritykset 295€/kk (sis. 3 toimipistettä) + 45€/kk/toimipiste.

Näin otat palvelun käyttöön

Rekisteröi yritys KVKL Hintaseurantapalveluun, ja luo samalla pääkäyttäjän käyttäjätunnus.

Asiakaspalvelu tarkistaa yrityksen tiedot, jonka jälkeen yrityksen tili ja käyttäjätunnus aktivoidaan. Asiakaspalvelu vahvistaa pääkäyttäjälle aktivoinnin sähköpostitse.
Kun pääkäyttäjän tunnukset on aktivoitu, tulee pääkäyttäjän lisätä yrityksen kaikki toimipisteet palveluun laskutusta varten, ja luoda käyttäjätunnukset yrityksen työntekijöille.

Ilmoita asiakaspalveluun käyttämäsi välitysjärjestelmä tai aineistonsiirtotapa. Palvelun käyttö edellyttää kauppatietojen toimittamista kuun 10. päivään mennessä joko aineistosiirrolla tai syöttämällä tiedot Hintaseurantapalvelussa olevan lomakkeen kautta.

Kauppatiedot ja tietojen syöttäminen

Kaupat tulevat näkyviin palvelussa pääsääntöisesti heti niiden syöttämisen tai siirtämisen jälkeen, kuitenkin viimeistään seuraavan kuukauden 15. päivänä. Pyydämme raportoimaan asiakaspalveluun, jos tilastoissa havaitaan selkeitä puutteita tai kohdetiedoissa on virheitä.